21 Mayıs 2018 Pazartesi

Kızıl Moskova: Kremlin'den Bolşoy Tiyatrosuna

Meydandan ayrılıp Alexander bahçeleri yönünde ilerliyorum. Adını I. Alexander’dan alan bu bahçeler turistlerin her daim gözdesi.  Putin, Lenin, Stalin taklidi yapan sokak göstericileri foto çektirip bahşiş toplama telaşında. Putin taklidi yapan oldukça ilgi çekici, birkaç yüz metre ilerde ofiste olan Putin kendisinin bu taklidini görmüş müdür acaba!

Hitler’e karşı savaşıp ölenlerin anısına inşa edilen meçhul asker anıtının önünden geçip Kremlin bilet gişelerine ulaşıyorum. Uzun bir kuyruk beni bekliyor, kavurucu öğlen güneşi altında 45 dakika bekledikten sonra biletlerime kavuşabiliyorum.
Kremlin’e giriş bileti 400 ruble, Devlet silahhanesi ve dünyanın en büyük mücevherinin (258.9 karat) sergilendiği elmas hazineliğine giriş ise 700 ruble.    http://tours.kremlin.ru/ Kremlin’i sanal gezmeyi olanak sağlayan güzel bir site, Kremlin’i ziyaret etmeden bu siteye bir göz atmakta fayda var.

Bileti aldığım gibi Kutsal Üçleme Kapısına yöneliyorum ama Napolyon kadar şanslı değilim! Zira 1812’de Napolyon’un ordusuyla bedavadan girdiği bu kapıdan, ben güneşin altında 30 dakika bekleyip sıkı bir güvenlik kontrolünün ardından girebiliyorum.
Büyük İvan Çan kulesini selamlayıp katedraller meydanına ulaşınca, birbirinden güzel üç katedral beni karşılıyor. Meryem’e Müjde Katedrali’nde vaftiz edilip Göğe Çıkış Katedrali’nde taç giyen Rus Çarları öldüklerinde Baş Melek Katedrali’nde defnedilirlermiş.

Etraftaki ilginç yapılardan bir diğeri ise Çar Çanı; 200 tonluk bu devasa çan iki yılda inşa edilmiş, çan döküm kabındayken Kremlin’de yangın çıkınca döküm kabındaki çana dökülen su çanı çatlatmış.

Büyük Kremlin Sarayı’nı ziyaretin ardından, Kremlin’den ayrılıp soluğu Tiyatro Meydanında alıyorum. Balenin kutsal mabedi, efsanevi Bolşoy tiyatrosunun yer aldığı meydan kenti ziyaret edenlerin bir diğer çekim merkezi. Her yıl Eylül’de perdelerini açan Bolşoy’da bir bale izlemek kuşkusuz muhteşem bir deneyim.

Meydan’ın bir arka sokağında ise restoranların ve barların birbiri ardına sıralandığı Kuznetskiy Most Sokağı yer alıyor. Hava kararmaya başlayınca Kuznetskiy’de bir sokak partisi başlıyor. Lüks markaların satıldığı alışveriş merkezi TSUM’un önü çok hareketli oluyor.

Hiç yorum yok: