7 Mart 2015 Cumartesi

Milano izlenimleri

Kısa Milano gezimde makul fiyata güzel yemek yenilecek birkaç mekânla karşılaştım.
Milano diğer İtalyan kentlerine kıyasla turizm açısından pek zengin bir kent değil.  Gezilip görülecek yerler bir elin parmaklarını geçmiyor: Duomo kilisesi, Vittorio Emanuele Galerisi, La Scala, Sforzesco, Santa Maria delle Grazie. Turizmden çok sanayi şehri olan Milano’da hayatta bir o kadar pahalı.

Bir seminer için gittiğim Milano’da akşam olunca soluğu Porto Venezia yakınlarındaki Maruzzella’da alıyorum. Odun ateşinde Napoli usulü pizza yapan mekânda Margherita denemek istiyorum. Buffalo mozzarella ile yapılan Margherita’nın yanına bir de bira alıyorum. Alman biraları yok ama hafif İtalyan birası da pizzayla iyi gidiyor. Pizza lezzetli lakin Roma’daki La Gatta Mangiona’nın bir gömlek aşağısı. Fiyatlar makul pizza, bira 10 Euro.

Scala’dan 1 nolu tranvaya atlayıp Sempione Canova’da iniyorum. Sempione Parkının ilerisindeki bir sokakta çok özel bir restoran yer alıyor: Aromando Maruzzella’daki Margherita’nın ardından burada da bir pasta (makarna) denemek istiyorum.  Aromando küçük bir tam bir aile lokantası mönüleri kısıtlı ama yemeklerinde mevsimselliğe önem veriyorlar Deniz mahsulü bir pasta alıyorum. 15 euro ama kesinlikle bu değiyor.

Bir diğer akşam Porta romana yakınlarındaki Toscana mutfağı yapan La Cantinetta’ya uğruyorum. Turistlik bölgeden uzak, Toscana mutfağı yapan gerçek bir trattoria burası. Ev yapımı ravioli güzel, odun ateşinde pişen tagliata şapka çıkartılacak bir lezzet, tiramisu ise mahçup etmiyor.  Fiyatlara yüzünüzü güldürecek cinsten, üç çeşit yemek çeyrek şişe chianti ile beraber 30 Euro. 
Dönüş günü öğleyin Porta Victoria yakınlarında La Taverna'ya gidiyorum. Odun ateşinde Napoli pizzası yapıyorlar. Sıcak samimi bir pizzerie burası, pizzamı beklerken mekânın müdavimleriyle ve sahibesiyle hemen kaynaşıyoruz, kendimi kırk yıllık Milanolu gibi hissetmeye başlıyorum. Buranın Margherita’sı Maruzzella’ya göre daha çok daha iyi, fiyatlar ise benzer seviyede.
Maruzzella: Piazza Guglielmo Oberdan 3
Aromando: Via Pietro Moscati 13
La Cantinetta: Via Giuseppe Ripamonti, 19 
La Taverna: Via Francesco Anzani 3 

 

Hiç yorum yok: