7 Haziran 2014 Cumartesi

Kiev izlenimleri:Khreschatyk'den Taras Shevchenko bulvarına

Geçen seneki Ukrayna izlenimlerimi iç savaşın bitip barış dolu günlerin gelmesi ümidiyle kaleme aldım.

Sabah erkenden kalkıp Odessa’dan Kiev’e doğru yola koyuluyorum. Kiev’e vardığımda güneşli hava kendini yağmura teslim ediyor. Bardaktan boşalırcasına bir yağmur eşliğinde şehre giriyorum. Şansım yaver gidiyor da otele eşyaları bıraktıktan sonra yağmur kesiliyor ve şehri keşfe başlıyorum.
Kiev’in eğlenme kompleksi Arena City’i geçince kentin kalbinin attığı Khreschatyk’e varıyorum. Arena City’i Özgürlük Meydanı Maidan’e bağlayan bu iki kilometrelik caddede Ukraynalılar hafta sonu gezmekten büyük keyif alıyorlardı. Ne yazık ki o günler mazide kaldı; zira Ukrayna’da bir süredir siyasi kargaşa, iç savaş hâkim. Maidan’daki barış yerini gösterilere ve protestolara bırakmış durumda.

Kiev’e gidiyorum dendi mi Türklerin aklına tek bir şey geliyor, muzip bir gülümsemeyle malum konuyu hatırlatıyorlar. Youtube’daki Kiev otobüsü videosu çekildiği zamanlardaki gibi değil Kiev, nehirde hayat kadınlarının doluştuğu tekneler kalmadı ayrıca seks ucuz değil. Ukraynalı erkekler belki iyi eş değiller; ülkede erkek sayısı az olduğundan Ukraynalı kızlar güzel oldukları kadar biraz da flörtözler ama bu herkesin ahlaksız olduğu sonucunu çıkarmaz. Seks turizmi için gelenler kent halkını tedirgin ediyor. Kültürel ve doğal güzellikleriyle Eski Sovyetler Birliği’nin en büyük şehirlerinden Kiev’e bu anlamda ciddi haksızlık edilmekte.
Restoran ve kafelerin birbiri ardına dizildiği Khreschatyk’de tur atmadan önce sola sapıp Taras Shevchenko Bulvarı yönünde ilerliyorum. Ukraynalılar ülkenin sanat tarihine ismini altın harflerle yazdırmış yazar, şair, ressam Taras Shevchenko’nun adını ülkenin dört bir yanındaki caddelere, meydanlara vererek yaşatıyorlar.
Birkaç kilometre ilerdeki Lobanovski stadından çıkan Dinamo Kievliler coşkulu bir şekilde zaferlerini kutluyorlar. Az ilerimde Ukrayna renkleriyle bezenmiş, Rus-Bizans mimarisinin sentezi St. Vladamir kilisesi bulvarı süslüyor.
Bulvarın sonunda ise pembe renkli duvarlarıyla Taras Shevchenko Üniversitesi yer alıyor. Üniversitenin yanındaki parkta öğrenciler yazın tadını çıkarıyorlar, parkın yanındaki Rus Sanat Tarihi Müzesi sanatseverlerin es geçmemesi gereken bir adres.
 

Hiç yorum yok: